Skocz do zawartości


Ogłoszenie

Zapomniałeś loginu lub hasła napisz email do admistratora forum, nie zakładaj kolejnych kont!


Zdjęcie

Przygotowanie do sesji "Zmierzch"


81 odpowiedzi w tym temacie

#1 Out of Space

Out of Space

    Zasiedziały

  • Zbanowany
  • PipPipPipPip
  • 3971 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 23 czerwiec 2009 - 21:23

Wszystko już z grubsza przygotowane, zatem postanowiłem założyć ten temacik w celu ostatecznego dogrania wszystkiego przed startem :wink:

Przede wszystkim warto nakreślić realia w których będzie się działa nasza opowieść:


         Od śmierci wielkiego admirała Thrawna, który zginął podczas bitwy o Bilbringi mija już ponad piętnaście. Mniej więcej w tym okresie pokonano również ostatniego klona Palpatine'a któremu nie udaje się opanować ciała młodego Anakina, syna Hana i Leii Organy Solo. A słynną bitwę o Yavin mogą pamiętać z dzieciństwa trzydziestolatkowie..

         Wydarzenia które ukazuje gra Jedi Knight: Jedi Academy można by umiejscowić jakieś dziesięć lat temu.

         Do stosunkowo niedawnych wydarzeń należy między podpisanie traktatu Pellaeon - Gavrisom, który to stał się formalnym zakończeniem galaktycznej wojny domowej. Mimo to traktat nie uznawał żadnej strony za pokonaną. Gwarantował on natomiast niektórym systemom wybór przynależności do Nowej Republiki lub Resztek Imperium, jak zostało nazwane oficjalnie to co po Imperium zostało.. Traktat dawał również szansę na rozwój współpracy handlowej oraz wspólnych działań w walce z przemytem.

         Kilka lat temu miała również miejsce pierwsza insurekcja koreliańska, kiedy to w walce o uzyskanie niezależności Sektora Koreliańskiego, Thrackan Sal-Solo wykorzystał stację Centerpoint niszcząc kilka światów.. Siłom Republiki udało się jednak opanować sytuację. W tym samym czasie Leia Organa Solo rezygnuje z urzędu prezydenta Nowej Republiki.

         Ostatnie lata opisują zatem kolejne tomy trylogii koreliańskiej :wink:




Do Was należy natomiast wybór rasy i pochodzenia postaci oraz nakreślenie krótkiej historii jej życia i określenie klasy. Jeżeli system D20 Star Wars wydany przez WotC nie jest Wam znany radziłbym po prostu określić sobie domyślny profil swojej postaci a resztę pomogę dopasować (wybór leży również w zakresie posługiwania się Mocą bądź braku tej umiejętności) :wink:

Wasza drużyna może być zarówno zgraną i uzupełniającą się paczką, jak i zbiorem indywidualności walczących między sobą. To już Wasza decyzja :razz:

Pamiętajmy, grunt to dobra zabawa - więc grajmy aby grać, a nie aby wygrać za wszelką cenę :razz:
Gdy wszystko ustalimy założę temat z właściwą sesją. Przewidywana ilość graczy: ok 6 osób. Obowiązuje storytelling. Zapraszam do dyskusji :wink:

Pierwsza ważna uwaga: w naszym świecie NIE ISTNIEJĄ żadne midichloriany..
Druga ważna uwaga: Wasze postacie być może staną się epickie*! :razz:

*ale na razie takimi nie są :razz:

OoS, idź machać swoimi genitaliami i urażonym ego gdzie indziej. Tyle w tej materii.


#2 Gloran

Gloran

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3024 postów
  • 48225113
  • Gloran89
  • Wersja gry:1.23 (1765)
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 23 czerwiec 2009 - 21:57

Interesuje mnie kilka spraw... Gdzie rozpoczyna się akcja sesji? Który mamy obecnie rok? Ciekawi mnie też kto kim będzie grać. Przymierzam się do gry Durosem - pilotem/łotrzykiem/poszukiwaczem przygód. Przenosząc to na SW d20 będzie to chyba "scout". Jeśli chodzi o Moc to raczej nie będzie manifestowała się w wyraźny i oczywisty sposób, przynajmniej na razie, potem się jeszcze zobaczy. Największym problemem jest obecnie brak pomysłu na imię i bardzo ogólny rys biograficzny. :P

#3 Niebieski

Niebieski

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 1195 postów

Napisano 23 czerwiec 2009 - 22:14

Kel Dor - Pilot Na razie konkretniej przymierzam się do 2 "profilów". 1. Dezertera z jakieś Elitarniejszej(niekoniecznie najlepszej [jeżeli to przesada, zadowolę się zwykłym]) jednostki(jako pilot rzecz jasna...) 2. Przemytnik ...I na tym się kończy moja wiedza ^^ Problemem może być nie tyle rys psychologiczny, co (nawet) skrócona historia... No i rzecz jasna dochodzi do tego fakt że w ogóle nie znam się na systemie ;/
"Niebieski - troll nizinny wysokopienny (pygmaeus altus)" - Eru

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win." - Mohandas Karamchand Gandhi
Dołączona grafika

#4 Out of Space

Out of Space

    Zasiedziały

  • Zbanowany
  • PipPipPipPip
  • 3971 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 25 czerwiec 2009 - 19:23

Gdzie rozpoczyna się akcja sesji?
Który mamy obecnie rok?

Minęło jakieś dwadzieścia pięć lat od bitwy o Yavin (~25ABY).
To gdzie rozpocznie się sesja jest zależne od tego jaki będzie skład postaci :wink:

A co z resztą chętnych?
Jak będzie pełny planowany skład łatwiej będzie sklecić coś sensownego i Wam i mnie :razz:

OoS, idź machać swoimi genitaliami i urażonym ego gdzie indziej. Tyle w tej materii.


#5 Topielec

Topielec

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 956 postów

Napisano 27 czerwiec 2009 - 16:38

No to może teraz ja : P Człowiek, użytkownik jasnej strony mocy, interesujący się też tą drugą. Zwykły, ot młody jedi...
I tak zaraz zniknę.

#6 Gloran

Gloran

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3024 postów
  • 48225113
  • Gloran89
  • Wersja gry:1.23 (1765)
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 27 czerwiec 2009 - 17:29

Mamy coś wypełniać? Hm... klepsydrę?

#7 Out of Space

Out of Space

    Zasiedziały

  • Zbanowany
  • PipPipPipPip
  • 3971 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 28 czerwiec 2009 - 11:46

Mamy coś wypełniać? Hm... klepsydrę?

Tak. Ogólnie przerabiam trochę i skracam zasady tak aby z jednej strony istniał jakiś merytoryczny szkielet a z drugiej było to playable :razz:

Informacje jakie byłyby tam umieszczone to zapewne:
- Nazwa postaci:
- Płeć postaci (jeżeli dotyczy):
- Rasa postaci:
- Klasa postaci (umownie):
- Wiek postaci (mniej więcej):
- Potencjał Mocy (nie/tak/tak + szkolenie):
- Pochodzenie postaci:
- Atrybuty (analogicznie do D&D: siła, zręczność etc)
- Cele/motywacje (skrótowo):
- Historia (dosłownie w 2-4 zdaniach, jakieś znaczące wydarzenie w życiu etc):

Być może dojdzie jeszcze jedna lub dwie osoby i wtedy wrzucę skrót uproszczonych (mocno) zasad. Dopiero wtedy ponieważ będę mógł pisać dzięki temu pod kątem konkretnych postaci (pisanie ogólnie to za dużo pisania zdecydowanie :razz: ).

OoS, idź machać swoimi genitaliami i urażonym ego gdzie indziej. Tyle w tej materii.


#8 Zydu

Zydu

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 672 postów

Napisano 28 czerwiec 2009 - 21:14

- Nazwa postaci: Hacken Colton - Płeć postaci (jeżeli dotyczy): Meżczyna - Rasa postaci: Człowiek - Klasa postaci (umownie): Przemytnik? - Wiek postaci (mniej więcej): 23 - Potencjał Mocy (nie/tak/tak + szkolenie): tak - Pochodzenie postaci: Corellia - Atrybuty (analogicznie do D&D: siła, zręczność etc): -później dopisze ;) - Cele/motywacje (skrótowo): Skupiony na kredytach, czasami gotowy postąpić w słusznej sprawie. - Historia (dosłownie w 2-4 zdaniach, jakieś znaczące wydarzenie w życiu etc): - dopisze jutro ;)

Dołączona grafika
"Piękno jest nęcącym sygnałem dla śmierci i ja jestem uzależniony od słodkiego tonu jej pokusy." - Rocn'n'rollaDołączona grafika


#9 Niebieski

Niebieski

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 1195 postów

Napisano 28 czerwiec 2009 - 21:45

- Nazwa postaci: Lor Taan (okej, okej, jestem pewien co do poprawności :P)
- Płeć postaci (jeżeli dotyczy): Yyy? Mężyczna
- Rasa postaci: Kel Dor
- Klasa postaci (umownie): Pilot (kapitan/ dowódca eskadry^^)
- Wiek postaci (mniej więcej): 28
- Potencjał Mocy (nie/tak/tak + szkolenie): Tak, ale z zaznaczenie że dosyć słaby
- Pochodzenie postaci: Dorin
- Atrybuty (analogicznie do D&D: siła, zręczność etc) 10/18/10/12/12/12
- Cele/motywacje (skrótowo): Dorobić się własnej fregaty (czy frachtowca, czy cokolwiek innego co nie jest wielkości imperialnego niszczyciela i nie ma na pokładzie 1000 ludzi ^^) i załogi, kredyty(co de facto wiąże się raczej z poprzednim, niż z czystej chęci posiadania mamony) (może jeszcze coś dopisze)
- Historia (dosłownie w 2-4 zdaniach, jakieś znaczące wydarzenie w życiu etc): Other Time
"Niebieski - troll nizinny wysokopienny (pygmaeus altus)" - Eru

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win." - Mohandas Karamchand Gandhi
Dołączona grafika

#10 Gloran

Gloran

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3024 postów
  • 48225113
  • Gloran89
  • Wersja gry:1.23 (1765)
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 28 czerwiec 2009 - 21:57

Nazwa postaci: Ellorrs Keggle
Płeć postaci: Mężczyzna
Rasa postaci: Duros
Klasa postaci: Scoundrel
Wiek postaci: 26
Potencjał Mocy: Tak
Pochodzenie postaci: Duro

Znane języki: Galaktyczny wspólny, Durosjański, Bocce, Binarny, Huttyjski

Atrybuty:
Siła: 10
Zręczność: 16
Kondycja: 10
Inteligencja: 16
Mądrość: 14
Charyzma: 14

Charakter: Generalnie jest przyjazny i pokojowo nastawiony. Ciężko go wyprowadzić z równowagi. Jest lekkoduchem, lubi pożartować, czasami ma też skłonność do ironizowania.

Cele/motywacje: Sława, chwała, szukanie przygód i mocnych wrażeń. Chęć zapisania się w historii galaktyki z dobrej strony oczywiście.

Wygląd: Ellorrs jest mierzącym nie z pełna 190 centymetry durosem. Jest szczupły, a jego kończyny są długie. Jego skóra ma barwę zieleni, oczy zaś są duże okrągłe w kolorze szkarłatnym.

Dołączona grafika
/wygląda mniej więcej tak tyle, że mniej posępnie/


Historia: Urodził się na jednej ze stacji-miast na orbicie Duro. Otrzymał staranną edukację na swej planecie i bez problemu otrzymał licencję pilota. Po ukończenia 20 lat opuścił rodzinną planetę. Przez następne kilka lat był drugim pilotem na transportowo-przemytniczym statku. Po nieszczęśliwym wypadku, który spowodował śmierć jego partnera, porzucił ten zawód. Ostatnie dwa lata spędził na pracy jako mechanik. Znudziło go to na tyle, że zaczął wędrować po różnych rejonach galaktyki, szukając czegoś ciekawego do roboty.

Moce:
-Affect Mind - pozwala zasugerować lub rozkojarzyć inną istotę
-Move Object - pozwala poruszać obiekty Mocą na odległość
-Force Disarm - pozwala rozbroić przeciwnika odrzucając lub przyciągając do siebie jego broń

Ekwipunek:
pistolet blastrowy BlasTech DH-17, lekki pancerz Shadowsuit, opancerzony koreliański uniform pilota TX-3, pas użytkowy (utility belt), aparat oddechowy, cyfronotes, komunikator, przybornik z narzędziami, latarka, zestaw cienkich linek z różnorakimi zaczepami inne przedmioty codziennego użytku

#11 Out of Space

Out of Space

    Zasiedziały

  • Zbanowany
  • PipPipPipPip
  • 3971 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 29 czerwiec 2009 - 15:08

- Atrybuty: jaka pula punktów?

32 - na tych samych zasadach jak w D&D, więc jeżeli ktoś miałby problemy z rozdaniem wystarczy włączyć NWN2 :razz:

Przy okazji dodam że podstawowe atrybuty to:
         Siła - odpowiada za fizyczną siłę mięśni i związane z nią umiejętności pokroju walki wręcz, pływania, wspinaczki lub akcje np próbę wyważenia drzwi etc
         Zręczność - ma wpływ na refleks i umiejętność utrzymania równowagi lub wykonania uniku oraz koordynację niezbędną do pilotowania lub prowadzenia celnego ognia z broni dystansowych
         Kondycja - wskazuje na wytrzymałość i odporność postaci, ma również wpływ na umiejętności związane z Mocą*
         Inteligencja - pomaga określić ilość języków znanych postaci, umiejętności które jest w stanie opanować pokroju astronawigacji, posługiwania się systemami komputerowymi lub naprawami urządzeń, ma również wpływ na umiejętności związane z Mocą*
         Mądrość - określa percepcję postaci, pomaga podejmować przemyślane decyzje, określa przebiegłość i siłę woli postaci, ma również wpływ na umiejętności związane z Mocą*
         Charyzma - pomaga określić wrażenie i wpływ jaki postać wywiera na inne osoby, ma również wpływ na umiejętności związane z Mocą*

*niedługo wrzucę info odnośnie Mocy :razz:

OoS, idź machać swoimi genitaliami i urażonym ego gdzie indziej. Tyle w tej materii.


#12 Niebieski

Niebieski

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 1195 postów

Napisano 29 czerwiec 2009 - 15:14

A tak z ciekawości się spytam. To jeżeli jakiś gracz rezygnuje z mocy, to jest skazany na same minusy z tego względu? Tzn. Nie jest to w jakiś sposób rekompensowane?
"Niebieski - troll nizinny wysokopienny (pygmaeus altus)" - Eru

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then they fight you. Then you win." - Mohandas Karamchand Gandhi
Dołączona grafika

#13 Out of Space

Out of Space

    Zasiedziały

  • Zbanowany
  • PipPipPipPip
  • 3971 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 29 czerwiec 2009 - 15:26

Owszem, jest w pewien sposób rekompensowane - naprawdę efektywne posługiwanie się Mocą wymaga jednak poświęcenia sił i uwagi, których pozostałe postacie poświęcać nie muszą, co powoduje rozwój w innych dziedzinach :wink: Wraz z Mocą rozpiszę atuty, ponieważ jedno z drugim jest związane :razz:

OoS, idź machać swoimi genitaliami i urażonym ego gdzie indziej. Tyle w tej materii.


#14 Topielec

Topielec

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 956 postów

Napisano 29 czerwiec 2009 - 16:05

- Nazwa postaci: Aurin Rellin
- Płeć postaci: Mężczyzna
- Rasa postaci: Człowiek
- Klasa postaci: Padawan - Później Jedi Guardian
- Wiek postaci: 21
- Potencjał Mocy: tak + szkolenie na Yavinie 4
- Pochodzenie postaci: Coruscant
- Atrybuty:

Sił - 12
Zrę - 12
Kon - 16
Int - 10
Mąd - 12
Cha - 15

- Cele/motywacje: Opanowywanie walki mieczem. Opanowywanie mocy (w jasnej szkolony, chce sięgnąć do ciemnej). Zaprowadzenie pokoju, i równowagi mocy.

- Historia: Znaleziony podczas jednej z misji na Coruscantcie. Bez matki i ojca, po wyczuciu potencjału mocy, został zabrany do Akademii na Yavinie 4. Tam szkolenie przebiegało bez większych problemów. Raz widząc walkę swojego mistrza z jednym z sithów, bardzo zaimponowała mu moc Sitha. Od tamtej pory, próbuje sięgnąć i na tamtą stronę.

Charakter:
Spokojny, zazwyczaj stara się być opanowany. Stara się nie odzywać, gdy nie musi. W kryzysowych sytuacjach, zdarza mu się postępować nie racjonalnie - panikować, albo wpadać w szał, jednak stara się panować nad tym.

Wygląd:
Średniego wzrostu, wysoki, i szczupły. Młodzieńcza twarz, oraz średniej długości włosy.
Coś like that: http://fuchsiart.dev...rt/Jeb-95134317

Moce:
-Empathy (Wis) - pozwala poznać emocje i odczucia innej istoty
-Enhance Ability (Con) - pozwala zwiększyć własną siłę lub zręczność
-Friendship (Cha) - pozwala zjednać wrogo nastawioną istotę

Przemiany
-Illusion (Cha) - pozwala stworzyć wizualną i dźwiękową iluzję, widoczną nawet dla świadomych tego iż jest to jedynie iluzja
-Affect Mind (Cha) - pozwala zasugerować lub rozkojarzyć inną istotę

Wyczucia
-See Force (Wis) - pozwala wykryć Moc w istocie lub rozpoznać miejsce silnej emanacji Mocy
-Telepathy (Wis) - pozwala przekazać emocje lub krótkie wiadomości np Stój!, Pomocy!

Kontroli
-Battlemind (Con) - zwiększa koncentrację i skuteczność ataków w walce
-Force Defence (Cha) - zwiększa obronę
-Rage (Con) - znacznie zwiększa siłę, witalność i wytrzymałość kosztem obrony

Ekwipunek
Miecz od Mistrza... i to chyba wszystko :P
I tak zaraz zniknę.

#15 Gloran

Gloran

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3024 postów
  • 48225113
  • Gloran89
  • Wersja gry:1.23 (1765)
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 29 czerwiec 2009 - 16:25

Skończyłem. :) Mam nadzieję że imię i nazwisko które zapożyczyłem od dwóch różnych kanonicznych Durosów może być. Historia też chyba przegięta nie jest... Według którego podręcznika gramy tak w ogóle?

#16 Avasil

Avasil

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4734 postów
  • 9963235
  • avasil
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 02 lipiec 2009 - 15:30

- Nazwa postaci: Savreen Skirata - Płeć postaci: Mężczyzna - Rasa postaci: Człowiek, Mandalorianin - Klasa postaci: Jakiś Najemnik-Żołnierz - Potencjał Mocy: Nie. - Pochodzenie postaci: To nie ma większego znaczenia, powiedzmy, że z początku Tatooine ^^' - Atrybuty(dobrze, że to storytelling bardziej : P ): Sił - 14 Zrę - 16 Kon - 12 Int - 14 Mąd - 14 Cha - 10 - Cele/motywacje: Jak większość Mandalorianinów - honor, odwaga i te sprawy, chęć pomocy w budowaniu potęgi Mandalorianów, ale przede wszystkim poprzez dotychczas raczej samotne wędrowanie i najemnikowanie zdobywając coraz wyższe umiejętności(które na razie takie raczej nie są) - Historia: Postać w dosyć młodym wieku została adoptowana przez Mandaloriański klan Skirata. Tam został wyszkolony, później został raczej najemnikiem, naturalnie gotów w razie potrzeby (tymczasowo, bądź na stałe) rzucić zawód, aby pomóc swym 'braciom'. Zajmuje się co nieco mechaniką, ale specjalistą nie jest, ale ma zamiar/próbuje m.in. usprawniać swój ekwipunek. Dodatkowe info: Jak można, to chciałbym nosić zbroję wytworzoną z Beskaru, wyglądającą jak ta od Mandalorian Supercommando/Neo-konkwistadorów(to Ci z KotORów) :P

#17 Out of Space

Out of Space

    Zasiedziały

  • Zbanowany
  • PipPipPipPip
  • 3971 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 15 lipiec 2009 - 21:22

Postanowiłem zrobić uproszczoną rozpiskę podstawowych archetypów klas. Nazw nie chciało mi się tłumaczyć i dopasowywać, niech zostaną jak stoją w podręczniku (chyba że komuś bardzo zależy :razz: ). Skoro każdy ma już raczej przemyślany profil postaci łatwiej będzie mu dopasować go do profilu klas:

         Noble - zamiast brutalnej siły jego domeną jest inteligencja i wrodzona charyzma. Prowadzenie negocjacji, wypracowywanie kompromisów to właśnie jego żywioł. Dobrze radzi sobie również z planowaniem i dysponowaniem zasobami ludzkimi (i nie tylko :razz: ). Może być zarówno budzącym respekt dowódcą jak i szanowanym ambasadorem czy nawet przywódcą szajki przemytników. Ma szerokie 'dojścia' i czasem może mieć możliwość zdobycia trudno dostępnych przedmiotów, materiałów czy informacji. Jest świetnym koordynatorem.

         Scoundrel - wszechstronny, bazuje na wrodzonym sprycie i inteligencji połączonej z odrobiną szczęścia. Ma smykałkę do hazardu, jest świetnym handlarzem - szczególnie na czarnym rynku. Potrafi szybko zniknąć w tłumie, wydostać się z zasadzki, poruszać się bezszelestnie w mroku. W trakcie negocjacji jego domeną jest zręczny blef. Może być również potencjalnie świetnym pilotem.

         Scout - zwiadowca, poszukiwacz przygód, łowca, przewodnik przez dzikie i niebezpieczne rejony światów lub przestrzeni międzygwiezdnej. Jest to zarazem najbardziej zróżnicowana wewnętrznie klasa - przewodnik w dzikiej dżungli będzie musiał wykazać się zarówno zręcznością jak i mądrością, przydatna może się również okazać siła. Pilot-zwiadowca z kolei musi odznaczać się poza refleksem i zręcznością również inteligencją. Spostrzegawczy, łatwo i szybko potrafi dostosować się do nowych realiów i nieprzewidzianych okoliczności.

         Soldier - walka o większe dobro, dla przyjemności pozbawiania życia, wreszcie dla kredytów - różne motywacje, jedna klasa. Świetnie wyszkolony i dobrze wyposażony jest śmiertelnie niebezpieczny i zarazem niezwykle przydatny - obecny na każdym polu walki. Siła, kondycja, również zręczność - to jego domeny. Wytrzymały, o silnej psychice. Może być strzelcem wyborowym lub ciężko opancerzonym żołnierzem pierwszej linii czy specjalistą od ciężkiego sprzętu i materiałów wybuchowych. Walka wręcz również nie jest mu obca, podobnie jak różne typy uzbrojenia i opancerzenia.

         Tech Specialist - naukowiec, mechanik, informatyk. Obsługa czy naprawa skomplikowanych systemów mechanicznych lub komputerowych nie stanowi dla niego problemu. Dzięki wrodzonej inteligencji potrafi również wydajnie ulepszać istniejące już urządzenia lub tworzyć dosłownie 'coś z niczego' przy użyciu dostępnych środków. Przeprogramowanie lub zaprogramowanie droida również nie będzie dla niego problemem. Z czasem staje się prawdziwym ekspertem w którejś ze szczególnie ulubionych dziedzin. Wyjątkowym przykładem tej klasy jest specjalista medyczny, przydatny zarówno w laboratorium jak i na polu walki.

         Force Adept# - czuły na Moc stopniowo uczy się nad nią panować i wykorzystywać do swoich celów. Aspekt moralny tych działań nie ma w tym przypadku większego znaczenia. Czasem może być uważany za maga lub być kapłanem jakiegoś lokalnego kultu. Niezależnie od filozofii zdaje sobie sprawę ze swojej niezwykłości, choć powszechny podział na Ciemną i Jasną Stronę nie musi być dla niego tak oczywisty. Często posługuje się egzotycznymi rodzajami broni wspierając się przy tym Mocą. Nie należy do zakonu Jedi, przez co trudniej mu opanować większą liczbę umiejętności związanych z Mocą. Przeważnie koncentruje się na kilku wybranych - tych które już w jakimś stopniu opanował. Działając pod wpływem silnych emocji czasem jego umiejętności dają nieprzewidziane efekty - są silniejsze lub mają większy zasięg, co nie zawsze jest zaletą..

         Jedi Guardian*# - strażnik Zakonu Jedi, obrońca prawa, pokoju, zasad i dobra. Świetnie wyszkolony w zakresie posługiwania się najbardziej charakterystyczną dla Jedi bronią - mieczem świetlnym. Gdy nadchodzi konieczność czynnej walki o wolność i poszanowanie praw ras Galaktyki, nie boi się stanąć w pierwszym szeregu na linii frontu. Dzięki Mocy jego umiejętności czynią go nieocenionym obrońcą sprawiedliwości.

         Jedi Consular*# - myśliciel, dyplomata, mediator Zakonu Jedi. Posiada niezwykle rozległą wiedzę zarówno o światach czy kulturach a przede wszystkim o Mocy. Jego siłą jest duch a nie ciało. Mądrość, charyzma i inteligencja są jego wrodzonymi cechami. Potrafi posługiwać się bronią Jedi - mieczem świetlnym, choć zwykle tego argumentu używa w ostateczności i raczej do obrony. Z czasem staje się niezwykle wszechstronnym użytkownikiem Mocy.


*każdego Jedi obowiązuje Kodeks Zakonu, postacie natomiast startują z pozycji padawana.
#po określeniu klasy dla postaci które w jakiś sposób rozwijają i szkolą umiejętności władania Mocą (de facto trzy ostatnie klasy) rozpiszemy sobie konkretne umiejętności - na bawienie się w atuty szkoda zachodu jednak :wink:


 
Odnośnie samej Mocy - możemy zachować umowny podział na trzy dziedziny:

Kontrola - pozwala na regulowanie wewnętrznej Mocy, pozwala zapanować nad funkcjonowaniem własnego ciała.

Wyczucie - pozwala na wyczuwanie zewnętrznej Mocy, na poznanie węzłów łączących wszystko w galaktyce i na rozpoznanie innych władających Mocą.

Przemiana - pozwala na dostosowywanie układu zależności i natury Mocy do własnych celów w formie konkretnych działań, jak: tworzenie iluzji, poruszanie obiektów etc


Jedi Guardian będzie zatem koncentrował się na Kontroli/Przemianie, Jedi Consular na Wyczuciu/Przemianie, a Adept Mocy na samej Przemianie. Konkretne umiejki pojawią się prawdopodobnie jutro (robię tabelkę bo będzie to bardziej przejrzyste a system jest w tym przypadku bardzo prosty). Ogólna zasada jest taka, że wybór klasy podpowiada wybór dziedziny Mocy. Z kolei wybrana dziedzina daje dostęp do konkretnych umiejętności jak ciskanie obiektami czy grzebanie w cudzych umysłach. I tu jest właśnie najwięcej możliwości a zarazem najwięcej pisania :razz:

 
Istota czuła na Moc, jednak nie rozwijająca jej potencjału również ma dostęp do niektórych umiejętności, aczkolwiek w bardzo ograniczonym stopniu (dlatego na wstępie prosiłem o zastanowienie się nad potencjałem i tym czy postać szkoliła się). Jest w stanie nawiązać więź empatii, zwiększyć atrybut (zręczność, siłę), delikatnie wpływać na reakcję osób postronnych względem niej samej - czynić ich bardziej przyjaznymi.

 
Dla Kel Dora rasowe modyfikacje atrybutów to +2 do zręczności i mądrości, -2 do budowy. Człowiek bez modyfikacji, Duros ma +2 zręczności i inteligencji a -2 siły i budowy. To tak nawiasem mówiąc, skoro Gloran uwzględnił już te informacje :razz:

Wybór 'klasy' jest dość umowny. Każdy z podanych wyżej archetypów ma szerokie możliwości modyfikowania pod kątem własnej postaci. Dlatego po wybraniu danej klasy napiszcie jeszcze linijkę niżej ze dwa słowa odnośnie tego jak widzicie klasę konkretnie względem postaci - coś o specjalizacji, o tym w czym jest naprawdę dobra i co rozwija.

OoS, idź machać swoimi genitaliami i urażonym ego gdzie indziej. Tyle w tej materii.


#18 Gloran

Gloran

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3024 postów
  • 48225113
  • Gloran89
  • Wersja gry:1.23 (1765)
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 15 lipiec 2009 - 22:22

Mam pytanie: Co z językami?

#19 Hyjek

Hyjek

    Aktywny

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 1219 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 15 lipiec 2009 - 22:28

Gloran, wg podrecznika na starcie masz Basic (taki "wspolny") i Durese w mowie i pismie. Pozostale 3 z premi od inta to juz rzeczywiscie pytanie do OoS ;]

Truth is like poetry.
Most people fucking hate poetry.


#20 Out of Space

Out of Space

    Zasiedziały

  • Zbanowany
  • PipPipPipPip
  • 3971 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 15 lipiec 2009 - 23:13

Basic - zgadza się. Jeżeli komuś zależy na dodatkowych to nie widzę przeszkód :razz: I w takim przypadku ilość na zasadzie premii z Inta - analogicznie do OPSa, aczkolwiek w przypadku egzotycznych języków wypadałoby coś wspomnieć w rysie historycznym naszego bohatera :razz:

OoS, idź machać swoimi genitaliami i urażonym ego gdzie indziej. Tyle w tej materii.




Dodaj odpowiedź



  




IPB Skin By Virteq