Skocz do zawartości


Ogłoszenie

Zapomniałeś loginu lub hasła napisz email do admistratora forum, nie zakładaj kolejnych kont!


Zdjęcie

Zaklinanie przedmiotów fabularnych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kalart

Kalart

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 371 postów
  • Wersja gry:1.23.1765 Polish
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 11 marzec 2018 - 14:12

Nagromadziło się kilka wątpliwości odnośnie zaklinania przedmiotów i postanowiłem je spisać. Wątek w całości dotyczy zapisów tego tematu: Klik
1. Wydaje mi się, że poniższe zapisy są sprzeczne ze sobą.
 - Potrójna ilość złota -> przedmiot tworzony jest z trzykrotnie większą szansą powodzenia; wymagany CL zwiększa się o 3. (5% -> 15%)
 - Poziom Czarującego większy od minimalnego o 2 punkty na każde 100% złota/XP zwiększenia.
Skoro potrójna ilość złota, czyli 3*100%, CL powinien wzrosnąć o sześć. Cyfra trzy nie pasuje zupełnie do niczego.
 
2. Tutaj mam wątpliwości lingwistyczne niż sprzeczność:
 - Odpowiedni poziom Czaroznawstwa (równy cenie bazowej przedmiotu przyspieszanego podzielonego przez 4000)
 - Przyjmijmy, że przedmiot po wszystkich zabiegach kosztuje 40 000sz, co przekłada się na konieczność posiadania czarostwa na poziomie 10.
Tak więc wymagane czaroznawstwo jest równy cenie bazowej przedmiotu, czy cenie zmodyfikowanej o zwiększenie? 
Bazową cenę przedmiotu rozumiem jako połowę ceny rynkowej. W innych słowach, cena podręcznika tworzenia przedmiotu.
Jest to o tyle istotne, że przy wielokrotnościach złota cena bardzo szybko osiąga bardzo duże wielkości... 40 czaroznawstwa pozwala na maksymalnie 160k, gdy są przedmioty, których koszt stworzenia wynosi 450 k złota (stateczek ^^). 
 
3. Właśnie. Jakie czynniki są uwzględniane przy rzutach na umiejętności dokonywanych w takich przypadkach? Nie dotyczy to tylko czaroznawsta, ale czasem wykorzystywana jest np. wiedza tajemna przy informacjach IC na forum.
- Rangi postaci, czyli maksymalnie poziom+3
- Modyfikator atrybutu (tylko bazowy, czy również z zaklętą esencją?).
- Totem synergii (1-4 umiejętności)
- Przedmioty z esencją talentu (pięć razy +6, czyli nawet 30 pkt danej umiejętności przy niskim koszcie).
- Długotrwałe buffy, jak np. trwałe bohaterstwo (+2 do umiejętności).
- Krótkotrwałe i średniotrwałe buffy, jak większe bohaterstwo, pieśni barda czy zwiększenie atrybutu.
- Cokolwiek, co nie przyszło mi na myśl przy pisaniu tego postu :)
 
4. Tutaj chciałbym dopytać się o informację przekazaną przez Switcha w temacie mojej postaci, czyli "dopłacenie" wielokrotności złota/expa. Czy to jest oficjalne stanowisko ekipy?
Podwójna ilość złota -> przedmiot tworzony jest z dwukrotnie większą szansą powodzenia; wymagany CL zwiększa się o 2. (5% -> 10%)
Skoro dopłaca się podwójną ilość złota, to w praktyce mowa o 300% ceny bazowej tworzenia przedmiotu. Tak więc znacząco zwiększa to cenę tworzenia zmodyfikowaną o przyśpieszenie (pkt drugi) oraz powinno zwiększać minimalne CL bardziej, gdy dosłownie wziąć pod uwagę zapis
- Poziom Czarującego większy od minimalnego o 2 punkty na każde 100% złota/XP zwiększenia.
 
Mam to rozumieć że pierwsze 100% dopłacenia nie zwiększa minimalnego CL? 
 chcąc zrobić item w czasie równym 1/4 bazowego można - na przykład dać cztery razy więcej expa albo dwa razy więcej expa oraz dwa razy więcej złota - i też wyjdzie 100% szansy).
W takim przypadku "dać" należy zmienić na dopłacić, bo w czysto logicznym znaczeniu "dać" a "dopłacić" to różnica między dodawaniem wielokrotności a mnożeniem przez wielkość.
No i jeśli stworzenie przedmiotu podręcznikowo wynosi np. 10 000 złota i 800 expa, to zapłacenie dodatkowo 10k i 800 złota oznacza że...wcale nie przyśpiesza się produkcji przedmiotu gdyż minimalne zapłacenie to trzykrotność bazowej ceny, a więc dopłacenie dwukrotności.
 
Miałbym i inne wątpliwości, ale w dużym stopniu zależy to od odpowiedzi na powyższe pytania. Jeśli napisałem coś niejasno - można poprosić mnie o doprecyzowanie punktu w tym temacie lub złapać na discordzie z prośbą o wyjaśnienie.


#2 Kalart

Kalart

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 371 postów
  • Wersja gry:1.23.1765 Polish
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 24 marzec 2018 - 14:39

Bump. Zdaję sobie że to niezbyt istotne kwestie, ale byłbym wdzięczny gdyby ktoś przyjrzał się temu i ocenił, czy słusznie mam wątpliwości i napisał ewentualne sprostowanie.



#3 Kalart

Kalart

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 371 postów
  • Wersja gry:1.23.1765 Polish
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 19 kwiecień 2018 - 15:06

Bump. 



#4 Kalart

Kalart

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 371 postów
  • Wersja gry:1.23.1765 Polish
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 07 czerwiec 2018 - 17:46

Podbiję raz jeszcze. Ale sądzę że prędzej system przyśpieszenia zaklinania przedmiotów fabularnych zostanie usunięty niż dopracowany.



#5 xqv

xqv

    MasterDM

  • neverwinter2.gram.pl
  • Inne: Aeris - Mistrz Gry
  • 28196 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 07 czerwiec 2018 - 17:50


Ale sądzę że prędzej system przyśpieszenia zaklinania przedmiotów fabularnych zostanie usunięty niż dopracowany.

Już został. 

 

...Wiedziałem, że ktoś (pewnie ja) zapomniał to ogłosić. 


  • Finrael i Kalart lubią to

Najczęściej gg mam WYŁĄCZONE, odpalam tylko w sprawach nagłych - sugerowana forma kontaktu: PW na forum.

 

GRACZU! Privy NIE są dobrą metodą komunikacji z Ekipą. Swoje deklaracje, pytania i inne sprawy zawierzaj w dziale Spraw do Ekipy - ułatwisz tym samym nam robotę i zmniejszasz szanse, że twoje sprawy gdzieś umkną albo zostaną zapomniane. 







IPB Skin By Virteq