Skocz do zawartości


Ogłoszenie

Zapomniałeś loginu lub hasła napisz email do admistratora forum, nie zakładaj kolejnych kont!


Zdjęcie

Przyszłość serwera - raport o sytuacji na dzień dzisiejszy oraz pytanie do graczy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
116 odpowiedzi w tym temacie

#1 xqv

xqv

    MasterDM

  • neverwinter2.gram.pl
  • Inne: Aeris - Mistrz Gry
  • 28252 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 11:08

Sprawa wygląda następująco. Okazało się, że dysk, na którym znajdowały się backupy postanowił zemrzeć śmiercią gwałtowną i zasadniczo, jeśli chodzi o servervaulta, jesteśmy w czarnej... Sami rozumiecie. 

 

Co mamy? Moduł. Różne skryptowe cuda. Moby, NPCe. Że bazy danych nie ma, to już wszyscy wiemy.

 

Czego nie mamy, a co jest w tym momencie szalenie istotne? Postaci. Wyparowały. Poziomy, ekwipunek, wszystko. 

 

 

Na szczęście, postanowiliśmy jednak serwer poskładać do kupy. Przy czym teraz to nie jest reanimacja, to jest zaawansowana nekromancja. To trochę zajmie (tak ok. 1-3 miesiące).

 

Ale! Skoro stało się co się stało, to jest to rewelacyjny moment na przearażowanie kwestii, których wcześniej nie mogliśmy ruszyć, z uwagi na stan posiadania postaci. Teraz tego w zasadzie nie ma, więc co nam szkodzi?

 

Niemniej, po kolei. 

 

W pierwszej kolejności, chcielibyśmy was zapytać, co zrobić z kwestią postaci? Mamy trzy warianty, alternatywne opcje ("pełny reset wszystkiego", "zaczynacie od zera na starych warunkach", "TSUNAMI!", "przenieśmy Aeris do Azeroth" i tak dalej) już odrzuciliśmy - po prostu Ekipa w tym kierunku serwera ciągnąć nie zamierza. W tym wypadku po prostu byśmy zgasili światło (jak zapewne już zauważyliście, to nie jest nekrolog dla serwera, więc nie jest tak źle!). 

 

Opcja pierwsza: przywracamy postaciom mniej-więcej te poziomy, które miały. W oparciu o waszą wiedzę, o naszą pamięć, o logi z expanded clienta. Generalnie in-plus. 

 

Opcja druga: przywracamy postaciom poziomy według klucza, tak żeby nikt nie był stratny. Przykładowy klucz wygląda tak:

 

Idea jest taka: 1 postać na 25 poziomie + poziom/perk za każdy zaczęty rok na serwerze od akceptacji. 2 postać na 20 poziomie + jak wyżej. 3 postać na 15 poziomie + jak wyżej, każda następna na 10 poziomie + jw. Nowi gracze dostają 20 poziom na start. Nie obejmuje to majątku.

 

Ważne założenie: jeżeli co do danej postaci gracz byłby przekonany, że byłby stratny, to najpewniej byśmy ten poziom na tej postaci podbili. Oczywiście, wyłączając pomysły optymalizacyjne w rodzaju: "Dobra, to wezmę najwyższą opcję na kilkupoziomowych altach, na epickich mainach niby wychodzi pod 15 poziom - to teraz się zgłoszę do Ekipy po korektę, będę mieć 5 postaci epickich!". Aż tak to nie będzie. 

 

Opcja trzecia: w zasadzie wszyscy zaczynamy od zera. ALE! Przez ograniczony czas naprawdę przyspieszamy lvlowanie w taki sposób, że gracz mocno casualowy będzie w stanie odtworzyć sobie z grubsza wszystkie postaci minimalnym nakładem wysiłku. Głównie samą grą (autoexp, czatowe), w mniejszym stopniu innymi źródłami expa (mobki, questy, autoquesty). 

 

Mniej-więcej wszystkie z nich pasują nam tak samo, możliwe że zastosowalibyśmy jakąś hybrydę. Niemniej, zanim zaczniemy dokładnie ustalać co i jak, chcemy wiedzieć, jak by to widzieli grace (no i czy w ogóle jest sens parać się mrocznymi sztukami nekromancji w tym przypadku). 

 

 

Kolejna kwestia, o którą chcemy zapytać, to lvl-cap. Niby tutaj jesteśmy raczej zdecydowani, żeby zachować go na 26 poziomie - ale okazja jest! 

 

Także, wolicie go zachować, czy obniżyć do 21 poziomu?

 

 

Co do majątków, nie wiemy, wszystko zależy od wybranych wariantów lvlowych, nowej ekonomii (skoro już stara wyparowała). Generalnie jednak w grę wchodzi raczej jakaś forma zwrotu według klucza poziomowego albo opartego o czas istnienia postaci. Się zobaczy. Ważne jest to, że najpewniej zwiniemy przy okazji parasystem pożytków - do aspektu ściśle fabularnego, w miarę możliwości neutralnego mechanicznie i dużo mniej sformalizowanego. To jest też kwestia, co do której chętnie zobaczyłbym wasze opinie. 

 

 

Kolejna kwestia to filozofia serwera. Generalnie stwierdziliśmy, że po ewentualnym wskrzeszeniu Aeris, trzeba jednak będzie znacząco przyspieszyć tempo lvlowania. Tak czy siak, uzyskanie okolic epika nie będzie już taką drogą przez mękę, jak do tej pory. Jak to osiągniemy, jakie będą szczegóły? To też wyjdzie w praniu, w zależności od wybranych wariantów. 

 

O czym jeszcze powinniście wiedzieć? A, tak. Skoro i tak Aeris trochę poleży, to zrezygnowaliśmy z usług serwerowni. 

 

 

 

Także, jeśli chodzi o opinie, prosilibyśmy w tym temacie, w osobnych postach. Uzasadnienia mile widziane. Nie robię ankiety, w takich sytuacjach same głosy mogą wypaczać wynik.


Najczęściej gg mam WYŁĄCZONE, odpalam tylko w sprawach nagłych - sugerowana forma kontaktu: PW na forum.

 

GRACZU! Privy NIE są dobrą metodą komunikacji z Ekipą. Swoje deklaracje, pytania i inne sprawy zawierzaj w dziale Spraw do Ekipy - ułatwisz tym samym nam robotę i zmniejszasz szanse, że twoje sprawy gdzieś umkną albo zostaną zapomniane. 


#2 UnrealMarine

UnrealMarine

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 400 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 11:56

Postacie: wariant pierwszy. Myślę, że każdy posiada jakieś screeny, są posty na forum, wiele osób pamięta swoje (a pewnie i cudze) postacie, więc przywrócenie poziomów w tym przypadku to najmniejszy problem dla wszystkich. Nawet jakby się pomylić odrobinę w jedną czy w drugą stronę, to nadal więcej niż mamy aktualnie. Najprostszy i najszybszy sposób na załatwienie tej sprawy. Opcja trzecia ma najmniej sensu i może wywołać nieporozumienia, których lepiej uniknąć (chociażby dla zaoszczędzenia czasu). Jeżeli znajdzie się ktoś, kto chce zaczynać od początku - chyba nie będzie z tym problemu. 

 

Ale z przyspieszeniem poziomowania to nie szalejmy, chyba, że szykują się jakieś zmiany i przygody będą wyłącznie epickie, na planach i tak dalej - w co bardzo szczerze wątpię (już widzę lament, że przygody low level i low magic są najlepsze i "wogule").

 

Level cap: objąć kwarantanną, nie zbliżać się, nie patrzeć, a za wspominanie o nim - rozstrzeliwać. Zostać na 26. Albo podnieść do 30, żeby było co robić z expem. ;)

 

Największym problemem są majątki, bo tutaj nawet dowody w postaci screenów czy zeznań ciężko uznać, żeby inni nie czuli się poszkodowani. Skupiłbym się nad tą kwestią.


Jedno jest dobre w telewizji - zawsze możesz ją wyłączyć.

Spoiler

#3 xqv

xqv

    MasterDM

  • neverwinter2.gram.pl
  • Inne: Aeris - Mistrz Gry
  • 28252 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 11:58


Największym problemem są majątki, bo tutaj nawet dowody w postaci screenów czy zeznań ciężko uznać, żeby inni nie czuli się poszkodowani. Skupiłbym się nad tą kwestią.
Wiemy. Tak naprawdę jest kilka pomysłów - ale ich forma i realizacja i tak będą zależeć od kształtu postzgonowej ekonomii. Więc za wcześnie, żeby o nich rozmawiać. 
  • Dr. Brum lubi to

Najczęściej gg mam WYŁĄCZONE, odpalam tylko w sprawach nagłych - sugerowana forma kontaktu: PW na forum.

 

GRACZU! Privy NIE są dobrą metodą komunikacji z Ekipą. Swoje deklaracje, pytania i inne sprawy zawierzaj w dziale Spraw do Ekipy - ułatwisz tym samym nam robotę i zmniejszasz szanse, że twoje sprawy gdzieś umkną albo zostaną zapomniane. 


#4 Ashii

Ashii

    Valkyrie

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 530 postów
  • 7978051
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 12:04

Jeśli chodzi o kwestię postaci, to jedyny wariant, który nadaje się do zrealizowania to pierwszy. Przywracanie poziomów o naszą pamięć i Waszą. W tym wypadku trzeba zaufać graczom. W zasadzie ostatnimi czasy i tak na serwerze 90% postaci to były epiki, a pozostałe 10% to jakieś alty i nowi gracze, którzy jeszcze kręcili się koło 12, czy którego lvla.

Wariant drugi jest po prostu niedorzeczny. Chcecie rozdawać epickie lvle za nic? To postać już nie musi pracować na swoje umiejętności? A co z graczami, którzy spędzili lata na swoich postaciach wbijając poziomy? Rozumiem, że chcecie ułatwić trochę nowym graczom, ale bez takiej przesady. To zdecydowanie za dużo.

Trzeci wariant sprawia, że chce mi się zostawić serwer i nie wracać. Nie dość, że straciliśmy bank, cały ekwipunek postaci, to mamy jeszcze zaczynać od zera? Nawet przyspieszony exp nie brzmi ani trochę zachęcająco. Expienie w NWN2 jest po prostu cholernie nudne. Ja się wystarczająco naexpiłam i nie chce mi się już nawet patrzeć na moby, a co dopiero znowu zacząć je tłuc.

Lvl cap: Po co to chcecie ruszać? Mało jest teraz problemów z przywracaniem wszystkiego, co poszło się kochać? Nie dokładajcie sobie pracy, do tego nie zmuszajcie jeszcze graczy do kolejnych rebuildów. Nie wspominając, że wiele perków/atutów jest dostosowana do standardów serwera, który ma 26 lvl cap, a nie 21.


" The wickedness in you is the wickedness in me... "



2IMHunk.png

 


#5 MorgothPalantir

MorgothPalantir

    Zasiedziały

  • Aeris - Budowniczy
  • Inne: Enklawa Thay, Unia
  • 4006 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 12:25

Khem, level cap na 21 ma sens jak będą alternatywne ścieżki rozwoju dla zdobywania określonych umiejętności poprzez palenie zdobytego ekspa jak obecnie z monolitem. O to chodziło z tą propozycją zmiany capa jak mniemam? Jeżeli tak iks to doprecyzuj :P


  • xqv i Dzamber lubią to
Spoiler



Internety nie pomagają znaleźć dobrego portretu postaci? Pogadaj ze mną, a postaram się coś wytrzasnąć! Tu są moje próbki obrazków!


#6 xqv

xqv

    MasterDM

  • neverwinter2.gram.pl
  • Inne: Aeris - Mistrz Gry
  • 28252 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 12:32

Powiem tak: jedyną możliwością wprowadzenia niższego capa dla nas jest:

- Aprobata graczy (no wiadomo, nic wbrew woli samych zainteresowanych).

- Mienie w ręku sensownych systemów rozwoju po capie oraz obok lvlowania (naraz). 

 

Bez tego nie ma w zasadzie celowości gmerania przy capie. No, sensowny powód może i się trafi, ale byłoby to troszkę nieeleganckie (tak, to był eufemizm), więc odpada. Ale że jest dużo czasu i jest możliwość stworzenia systemów z myślnika nr dwa, to w ogóle to rozważamy (jak ktoś doczytał nawias tam w pierwszym poście, to wie, że w zasadzie w Ekipie generalnie ludzie są "na nie"). 


  • Dzamber i Dr. Brum lubią to

Najczęściej gg mam WYŁĄCZONE, odpalam tylko w sprawach nagłych - sugerowana forma kontaktu: PW na forum.

 

GRACZU! Privy NIE są dobrą metodą komunikacji z Ekipą. Swoje deklaracje, pytania i inne sprawy zawierzaj w dziale Spraw do Ekipy - ułatwisz tym samym nam robotę i zmniejszasz szanse, że twoje sprawy gdzieś umkną albo zostaną zapomniane. 


#7 Lordi

Lordi

    Naczelny Kłamca

  • Aeris - Budowniczy Senior
  • Inne: Aeris - Budowniczy, Aeris - Mistrz Gry, Kondotierzy, Konfraternia, Nelanthery
  • 3745 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 12:32

Ja jestem całym sercem za wariantem pierwszym, który pozwoli na w miarę wierne odtworzenie postaci taka jaka była jeśli mowa o czystej mechanice. Nie oszukujmy się, ale każdy gracz pamięta jakie miał poziomy na swoich mainach i pewnie również altach. Zaufanie do graczy? To jest odpowiedni moment na zrobienie tego. Sądzę, że ludzie nie są aż tak upośledzeni, żeby na czymś takim oszukiwać i zgarniać sobie nadprogramowe poziomy. A jeśli będzie pomyłka na 1-2 lvle? To chyba jest do przeżycia? Przynajmniej dla mnie.

 

Lvl cap proszę zostawić w spokoju, jak ktoś będzie próbował coś zmieniać to po prostu pójdę i trzynaście razy wypalę temu komuś w potylicę. 


Laref: Lordi to taka lepsza wersja achillesa, nie jest tak pizdowaty jak ten grecki cwaniaczek i na tyle męski, żeby pozbawić się swej pięty... ale bogowie przewidzieli to i dali nam kable do obrony!

Waldek: Wyobrażam sobie takiego Graamrosa, który wysyła ludzi na pewną śmierć, a jak umrą to mówi "za mało treningów, za mało samodoskonalenia, za mało bycia mnichem, czemu nikt nie umie odbijać strzał rencoma jak ja?"

Ukd2mrv.png

 

unknown.png


#8 Beatrice

Beatrice

    Zasiedziały

  • Aeris - Próbny MG
  • Inne: Jialverdin, Kondotierzy, Konfraternia, Konwent Wiedzy Mistycznej
  • PipPipPipPip
  • 3654 postów
  • 41432636
  • Beatrice
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 13:53

Jako, że reset fabularny został odgórnie odrzucony... To faktycznie, z dostępnych opcja pierwsza jako jedyna ma sens.

I level capa nie ruszać. Jest dobry jaki jest.
... I wiedzie nas siedem demonów, co nami się karmią!

Angelica:
Spoiler

Kier:
Spoiler

Kou:
Spoiler

Elisa Larleen:
Spoiler

Sabal:
Spoiler


___
PRACUJĘ DO GODZINY 19, OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU. JESTEM WOLNA OD 20. ZAWSZE, CHYBA ŻE POWIEM INACZEJ

#9 Ograsek

Ograsek

    Mendacious Falsifier

  • Aeris - Mistrz Gry
  • Inne: Nelanthery, Kondotierzy, Konfraternia, Konwent Wiedzy Mistycznej, Straż Aeris
  • 2107 postów
  • 9852161
  • Ograsek1999
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 14:19

link_rsvDXI7z56OrmA4kYiidpvZCzzSBREiS,w1


  • xqv lubi to

You have no idea, do you?

You know nothing of the bottomless malice...

within the human heart.


Chętnie umówie się/zorganizuje event na serverze - Dostępny jestem głównie wieczorami po 20/21 i ewentualnie w weekendy zależnie od życia.





Garasje:

Charisma Score 6 - Uninteresting, rude, boorish, and generally unpleasant to be around
Constitution Score 26 - Never gets sick, Virtually tireless, practically immune to mundane illnesses and diseases Able to stay awake for days on end;

Fizz:
Strenght score 8 - Has trouble even lifting heavy objects
Dexterity score 8 - Somewhat slow, occasionally trips over own feet
Intelligence score 25+(28-Ancient Gold Dragon) - World-famous level intelligence, sought out for advice constantly
Wisdom score 16 - Reads people and situations fairly well
Charisma score 14 - Interesting, almost always knows what to say

#10 Dr. Brum

Dr. Brum

    God won't let you take me

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 624 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 15:19

Myślę że podstawowe pytanie brzmi - czy chcecie żeby było tak jak było czy też chcecie coś zmienić. 

 

Powiedzmy sobie szczerze jakkolwiek rozwiązania z rodzaju "przywróćmy wszystko do status quo" mogą sprawić, że po wstaniu serwera gracze którzy grali przed jego spadnięciem z rowerka wrócą do gry, wróci też standardowa przedillithidowa procedura opowieści o gwałceniu bogów i pokonywaniu w siłowaniu się na rękę bogiń. Nowi gracze przyjdą, popatrzą na to że wszyscy (których to wszystkich jest coraz mniej) już tańczą w kółeczku i nikt nie chce podać im ręki żeby mogli przyłączyć się do całej zabawy. Widziałem to nie raz - czasem przybierało formę powolnego niszczenia woli gracza do zabawy, czasem dochodziło do pojedynczego zdarzenia z rodzaju "EJ WY LOW LEVELOWE ŚMIECIE DLACZEGO WESZLIŚCIE Z SWOIMI NIEEPICKIMI MORDAMI DO TEJ KARCZMY NA EVENT DLA EPICKIEJ ELITY? DŹGNĄĆ WAS W JAPĘ RAPIEREM BRUDASY?".

 

To co sugeruje:

 

nawet jeśli ten serwer nie chce stracić takich cudów Faerunu jak Loggie und Reggie albo Sinzyne Przesłodki Uśmiech, to być może rezurekcja serwera jest dobrym momentem, żeby otworzyć się nieco na świeżych graczy którzy nie będą się czuli wyobcowani przez gigantów?

 

Żeby nie pieprzyć jak typowy polityk o jak najbardziej mglistych pojęciach takich jak "naród", "przyszłość" czy "zachodnie lewactwo" mam w programie kilka konkretnych propozycji.

 

1. Podbicie poziomu startowego do 6 + 1 poziom za każdy tier autorki. Zmniejszy to odrobinę przepaść między postacią startową i uberkoksami, a postacie graczy będą mogły wpisywać w autorce bardziej heroiczne wyczyny które nie będą z nich robić turystów bez znajomości miejscowej kultury.

2. Jeśli już są gracze tak bardzo przywiązani do swoich chaotycznych neutralnych tieflingów mistycznych oszustów na 26 levelu (nothin personel kid) to nie ma sensu im zabierać ich self-inser...znaczy ukochanych postaci. Natomiast dałbym opcję zrobienia z tych postaci NPCów i rozpoczęcia na nowych postaciach z start levelem w okolicach 13-16 tym którzy chcieliby spróbować nowych rzeczy.

3. Szybszy leveling to bardzo dobry pomysł zwłaszcza na początku. Osobiście jestem zdania, że postacie powinny expić szybko i umierać/NPCować się młodo, tak żeby na ich miejsce przyszła kolejna generacja. Wiem, że mówienie o takich upodobaniach w tym miejscu jest równie mądre jak przekonywanie do przejścia na Wegański Islam na Marszu Niepodległości, ale pisanie nic mnie nie kosztuje przynajmniej do wprowadzenia ACTA2 (BĘDĄ MORDOWAĆ ZA WSTAWIENIE MEMA!). Jestem też zdania że średnia levela aktywnych postaci to nie powinno być 24/26 a raczej 19-20/26 właśnie wskutek tej dość szybkiej rotacji. Wiem, zboczone

4. Jakkolwiek robienie TSUNAMI HIROSZIMY zostało skreślone mimo wszystko byłbym za tym, żeby w jakiś sposób ułatwić nowym członkom serwerowej społeczności wejście w 10 lat odgrywki bez zagubienia skutkującego zniechęceniem. Czy ja wiem? Być może Morska Fala wreszcie wybuchła i przynajmniej część dotychczasowej historii nie ma żadnego wpływu na teraźniejszość?

5. Oczywiście wszystkie powyższe punkty mają sens tylko przy założeniu a) agresywnego marketingu Aeris jako sposobu na rozrywkę nieporównywalnego z niczym innym w internecie co przyciągnie nowych graczy - NWN 2 kosztuje na gogu 60 polisz-szekli to nie jest wydatek życia i b) prowadzenia nowym graczom czyli wychodzenia poza swoją strefę komfortu i kontaktów.

 

Jak coś jeszcze wymyślę to dopiszę, ale i tak podejrzewam że czytanie tego posta większość skończyła w okolicach wciskania osobom o wątpliwej higienie rapiera w twarz.


Użytkownik Dr. Brum edytował ten post 13 wrzesień 2018 - 22:22

"The crowd had gathered there to watch him fall, to watch their hopes destroyed,
They watched them beat him, they watched them break him, they watched his last defense deployed,
There was not a man among them who would let himself be heard, but from the crowd, from their collective fear arose these broken words:
'We are the dead!'"

#11 Utran

Utran

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 108 postów
  • Utran
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 15:25

Przez eliminację:

Opcja 3. O ile w teorii zabawna to jest zawsze kontrowersyjna - a co najważniejsze nieuczciwa. Wielu graczy ma po kilka postaci, na które pracowało latami, więc nie dziwie się, że nikt tego chcieć nie będzie. Takie coś by mogło pasować tym co dopiero zaczeli, lub chcą zacząć, jednak jest to niestety podejście "wszystkim po równo, czyli każdemu g*wno". Jako osoba, która ma raptem 1 postać i ledwo 20 lv, sam bym był tej opcji przeciwny, gdyż expienie jest tutaj zwyczajnie nudne. Od początku każdy może zacząć sam.

 

Opcja 2. Również zaczepia o socjalizm :P nie.

 

Opcja 1. Jest najbardziej uczciwa, a jak już wielu wspominało, level w te czy w te nie zrobi różnicy.


  • xqv i Lysthor lubią to

#12 Rotsuken

Rotsuken

    Zasiedziały

  • Scenarzysta
  • Inne: Aeris - Mistrz Gry, Konwent Wiedzy Mistycznej
  • 4798 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 15:26

Żeby była jasność, w wariancie trzecim zwiększona szybkość expienia nie oznacza, że będzie trzeba bić mobki dużo ani nawet wcale. Oznacza, że zwiększony mnożnik odnosiłby się do różnych źródeł expa, w tym tych za odgrywanie, nagród od MG, etc. 


  • xqv i Lordi lubią to
And when the world starts to burn
At the point of no return
Keep a hold of your conviction
Tear out the affliction
And before the world turns black
Stand up and take it back!

#13 Zireael

Zireael

    Zimna Suka

  • Użytkownik
  • Inne: Kondotierzy, Konfraternia, Krąg Druidów, Nelanthery
  • PipPipPip
  • 1695 postów
  • 4524926
  • ZarinellON
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 15:51

Abstrahując od całego posta Bruma, zwrócił on uwagę na ważną kwestię - status quo. Jednocześnie największa zaleta i wada Aeris.

Wskrzeszanie serwera jest dobrym momentem by wyrwać serwer ze wszystkiego co jest problematyczne jak sprawa, że to jest półwysep i tyle. Nikt nie mówi by zrobić wielkie tsunami i zaorać to co jest aktualne, ale bardziej rozszerzyć strefę wpływów. Zamiast grania tylko na Aeris, realnie móc też sięgnąć "dalej", nieważne gdzie to dalej jest. Desalia jest zwyczajnie za mała. I nieważne czy to "dalej" będzie wschodnimi terenami za desalią, czy portalami na inne plany, chociaż wolałabym osobiście plany. 
Dotychczas rozgrywka wygląda z mojej perspektywy tak, że są starzy wyjadacze ze swoimi 10 letnimi charami, które mają pozycje gdzie sie da, wyjscie z czymś nowym jest ucinane przez same realia i tego, że dla pewnych rzeczy nie ma miejsca na półwyspie. I nieważne czy ma się nową postać czy samemu jest się nowym graczem - ogólne perspektywy rozwoju fabularnego i wpływania na świat są znikome, siedzą w rękach konkretnych osób. Nikt nie mówi, że to złe, skoro są w stanie to utrzymać, ale całą reszta nie ma rozrywki z tego. Nie chcę też by komukolwiek cokolwiek zabierano, a właśnie rozszerzono.

Problem jest właśnie z zaawansowaniem fabularnym zaplecza serwera, a lvle to już jest coś marginalnego. Nawet w opcji 3 gdy mowa o lvlach, postacie wciąż mają swoje fabularne pozycje, a to nie zmieni statusu quo.

Co do samych opcji oddawania lvli: ciekawa jestem czy można te warianty połączyć. W taki sposob, ze nawet jak postacie są przywracane w opcji 1 to i tak cala reszta serwera bedzie miec ulatwiony przyrost expa - po prostu by dać boosta tym, którzy są nowi/ wrócili/ whatever. Albo też możliwośc dodania jednym postaciom lvle kosztem lvli innych postaci. Ale to luźna propozycja na razie.

Co do capa - albo zostaje tak jak jest, albo jak już macie kombinować z capem to dajcie 30sty. A i tak chyba najlepszym kompromisem jest ten który jest, czyli na 26 lvlu postaci.


Marzę o dniu, kiedy prywatny gust ludzki nie będzie podstawą do mówienia innym jak mają żyć i jak się bawić.

Dr. Brum : (23 wrzesień 2016 - 23:40:33)Bogowie dali domenę cierpienia Loviatar żeby nie wpadła ona w ręce Erlanith.

Switchu: Przy Zoe to Shar by wpadła w depresje.


Dołączona grafika





Spoiler

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Konfraternia Poszukiwaczy Przygód:

Spoiler


#14 Dr. Brum

Dr. Brum

    God won't let you take me

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 624 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 15:59

Zapomniałem dopisać najważniejszy trollski element mojego poprzedniego posta tzn. propozycję wciągnięcia całego półwyspu do Ravenloftu jako domeny Karaczana. 


  • xqv i Skabin lubią to
"The crowd had gathered there to watch him fall, to watch their hopes destroyed,
They watched them beat him, they watched them break him, they watched his last defense deployed,
There was not a man among them who would let himself be heard, but from the crowd, from their collective fear arose these broken words:
'We are the dead!'"

#15 vega130

vega130

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • Inne: Konwent Wiedzy Mistycznej
  • PipPipPipPip
  • 2589 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 17:21

Jeśli nie reset fabularny a przywrócenie postaci w stanie jakim mniej więcej były wcześniej to podstawowe pytanie: co z wyposażeniem?
Bo jeśli znów trzeba będzie grindować, dopraszać się o itemy na questach, zaklinania itp. to mi by się nie chciało.
 

Cap na 21 lvl mi by pasował. Ba! uważam, że dobrze by zrobił dla Aeris. Z tym, że ilość i zakres monolitowych atutów należałoby zwiększyć.
A jeśli planowane są itemy większe niż +5 to wymiana ich, systemowa, za punkty epxa powyżej 21 lvl jest dobrym i często stosowanym sposobem. I w miarę uczciwym.


  • xqv lubi to
Lubieżne kobiety sądzą, że wszyscy mężczyźni są zwyrodnialcami.

#16 Beatrice

Beatrice

    Zasiedziały

  • Aeris - Próbny MG
  • Inne: Jialverdin, Kondotierzy, Konfraternia, Konwent Wiedzy Mistycznej
  • PipPipPipPip
  • 3654 postów
  • 41432636
  • Beatrice
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 17:31

Z tym, że ilość i zakres monolitowych atutów należałoby zwiększyć.

Bo to czego nam brakuje to postaci jeszcze bardziej odczłowieczone i pozbawione odgrywalnych elementów istoty żywej!

A może by się tak skoncentrować zamiast tego na realnym endgame rozwijającym postaci w konkretnym kierunku fabularnym z rodzaju Epic Destiny, zamiast dawać więcej narzędzi do fabularnego ich okaleczania następnymi niepodatnościami na elementy świata i życia?

Użytkownik Beatrice edytował ten post 13 wrzesień 2018 - 17:37

... I wiedzie nas siedem demonów, co nami się karmią!

Angelica:
Spoiler

Kier:
Spoiler

Kou:
Spoiler

Elisa Larleen:
Spoiler

Sabal:
Spoiler


___
PRACUJĘ DO GODZINY 19, OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU. JESTEM WOLNA OD 20. ZAWSZE, CHYBA ŻE POWIEM INACZEJ

#17 vega130

vega130

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • Inne: Konwent Wiedzy Mistycznej
  • PipPipPipPip
  • 2589 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 17:51

A może by się tak skoncentrować zamiast tego na realnym endgame rozwijającym postaci w konkretnym kierunku fabularnym z rodzaju Epic Destiny, zamiast dawać więcej narzędzi do fabularnego ich okaleczania następnymi niepodatnościami na elementy świata i życia?

A jak to by się miało odbywać?


  • xqv lubi to
Lubieżne kobiety sądzą, że wszyscy mężczyźni są zwyrodnialcami.

#18 enemys

enemys

    Adminofaszysta

  • neverwinter2.gram.pl
  • Inne: Aeris - Budowniczy, Aeris - Mistrz Gry
  • 11049 postów
  • 4392048
  • Slithan
  • Wersja gry:1.23
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 17:59


A może by się tak skoncentrować zamiast tego na realnym endgame rozwijającym postaci w konkretnym kierunku fabularnym z rodzaju Epic Destiny, zamiast dawać więcej narzędzi do fabularnego ich okaleczania następnymi niepodatnościami na elementy świata i życia?

Fałszywa alternatywa. Oba warianty skupiają się po prostu na dopakowywaniu postaci w określony, kontrolowany sposób bez podbijania jej poziomu. Po prostu różnią się formą wyboru zdolności, bo nawet nie tym, co dałoby się uzyskać w sposób jeden lub drugi.


  • xqv, Lysthor i vega130 lubią to

Nie jestem MG, tylko adminofaszystą.

Od wtorku do czwartku każdego tygodnia zajęty i nieobecny (ew. obecny z doskoku na forum) - o ile serwer się nie pali i nie wali, nie pomogę.

PROSZĘ ZGŁASZAĆ BUGI W DZIALE BUGÓW, NIE PRZEZ PRYWATNĄ WIADOMOŚĆ, CHYBA ŻE W GRĘ WCHODZĄ SZKODLIWE EXPLOITY BĄDŹ BŁĘDY WYMAGAJĄCE BARDZO PILNEGO ZAŁATANIA!

Pierwsze prawo Aeris w ujęciu molekularnym: każdy elektron ma swój spin, każdy gracz Aeris ma swoją spinę.


#19 Beatrice

Beatrice

    Zasiedziały

  • Aeris - Próbny MG
  • Inne: Jialverdin, Kondotierzy, Konfraternia, Konwent Wiedzy Mistycznej
  • PipPipPipPip
  • 3654 postów
  • 41432636
  • Beatrice
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 18:14

Fałszywa alternatywa. Oba warianty skupiają się po prostu na dopakowywaniu postaci w określony, kontrolowany sposób bez podbijania jej poziomu. Po prostu różnią się formą wyboru zdolności, bo nawet nie tym, co dałoby się uzyskać w sposób jeden lub drugi.



1. Epic Destiny: Epicki Masturbator - zwiększa twoje zdolności w kierunku bycia epickim masturbatorem, fabularnie dopakowuje cię jako epickiego masturbatora, kręci się wokół bycia konkretnie epickim masturbatorem, co daje DMom narzędzia i podstawę do stworzenia przygody o epickiej masturbacji.

2. Monolit: Jesteś epickim masturbatorem... To dorzućmy ci odporność na czary, brak potrzeby jedzenia, snu, odporność na trucizny, brak potrzeby oddychania, brak potrzeby myślenia, niewrażliwość na decyzje MG, nie starzejesz się, nie umierasz jak cię zabiją i w sumie wszystko dla ciebie smakuje dobrze. To samo dodamy epickiemu gwałcicielowi, paladynowi i woźnemu z gimnazjum.


Jak dla mnie to to nie to samo. Jedno personalizuje postać, drugie wręcz przeciwnie. Jedno sprawia że postać jest bogatsza o jakieś walory fabularne, drugie je zabiera.

Użytkownik Beatrice edytował ten post 13 wrzesień 2018 - 18:17

... I wiedzie nas siedem demonów, co nami się karmią!

Angelica:
Spoiler

Kier:
Spoiler

Kou:
Spoiler

Elisa Larleen:
Spoiler

Sabal:
Spoiler


___
PRACUJĘ DO GODZINY 19, OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU. JESTEM WOLNA OD 20. ZAWSZE, CHYBA ŻE POWIEM INACZEJ

#20 vega130

vega130

    Zasiedziały

  • Użytkownik
  • Inne: Konwent Wiedzy Mistycznej
  • PipPipPipPip
  • 2589 postów
  • Maska Zdrajcy:Tak
  • Gniew Zehira:Tak

Napisano 13 wrzesień 2018 - 18:26

Jeśli miałbym wybierać pełen wad system, powiedzmy "monolitowy, ale obiektywny vs uznaniowy, regulowany przez dm-a to zdecydowanie wolałbym ten pierwszy ;].
 


  • xqv lubi to
Lubieżne kobiety sądzą, że wszyscy mężczyźni są zwyrodnialcami.






IPB Skin By Virteq