Skocz do zawartości


Ogłoszenie

Zapomniałeś loginu lub hasła napisz email do admistratora forum, nie zakładaj kolejnych kont!


Zdjęcie

Wrota Zachodu - Artykuł #10


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Falvin

Falvin

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 263 postów

Napisano 02 maj 2009 - 22:31

To już ostatni artykuł dotyczący Przygody stworzonej przez Ossian Studio - Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu. W tym artykule dowiemy się: o wyniszczającej walce pomiędzy frakcjami Wrót Zachodu, obecnej sytuacji Nocnych Masek oraz o próbach sił dobra w zwalczaniu tego zła.

Dołączona grafika

Tłumaczenie artykułu znajduje się w pierwszym komentarzu pod tym newsem.

Zapraszam do lektury ostatniego już z cyklu artykułu dotyczącego Wrót Zachodu!

#2 Falvin

Falvin

    Forumowicz

  • Użytkownik
  • PipPip
  • 263 postów

Napisano 02 maj 2009 - 22:34

Opis dystrybutora:

"Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu to nietypowy dodatek - a w zasadzie moduł - do Neverwinter Nights 2, stworzony przez Ossian Studios. Przeznaczony on jest dla postaci powyżej 8 poziomu doświadczenia i przenosi akcję do egzotycznego miasta Wrota Zachodu, gdzie będziemy musieli pozbyć się założonej wcześniej przeklętej maski, której nie można ściągnąć żadnymi metodami. A wszystko wskazuje, że jej miejscem pochodzenia jest właśnie owe tajemnicze, portowe miasto."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #10 - Wezwanie do broni! - odpowiedź Kościoła Lathandera


?Lathander jest najbardziej błogosławionym bogiem świtu. A ja, Obid Teltas, zarządzam tą świątynią w jego imieniu. Razem, Lathander i ja, zniszczymy to ropiejące zło w trzewiach Wrót Zachodu! Wtedy ludzie będą skandować MOJE imię! ...znaczy się, Lathandera.
- Obid Teltas, Kapłan Lathandera



Dołączona grafika


Nocne maski przez ponad dwie dekady brutalnie panowały i siały terror we Wrotach Zachodu - i jedynie parę razy próbowano ich powstrzymać. Nie powinno chyba dziwić, że błyskawicznie i skutecznie tłamszono wszystko, co choćby przypominało próbę poluzowania ich uścisku na gardle miasta. Maski są niczym, jeśli nie są brutalne. Żeby było wiadome: istnieje kilka organizacji w mieście, które, na pierwszy rzut oka, mogą być dobrymi kandydatami do obrony osaczonych miejskich kupców. Kościół Lathandera jest usytuowany na wielkim obszarze, we wspaniałej katedrze znanej jako ?Azyl Porannej Gwiazdy?. Kościół Ilmatera również ma mocną pozycję w mieście, jednak nie posiada żadnej kwatery dorównującej lathanderyckiej - jest to spowodowane życiem jego kleru w mantrze cierpienia. Niestety, obydwie te grupy nie posiadają żadnych sił, by stawić czoła zagrożeniu spowodowanego przez popleczników Beztwarzego. I to pomimo tego, że zwykle łączą się one celem działania w tej samej harmonii, jak dwa reprezentowane przezeń bóstwa.


Nigdy ta bezradność nie była bardziej wyraźna, niż ostatni przykład ?Grupy Karmazynowej Dziesiątki?. Smutna opowieść ujrzała światło dzienne (tak jak wiele innych przedtem), kiedy pracownicy doków Przystani Pętli znaleźli ciała dryfujące w zatoce i przywiązane do mola. Kiedy je wyłowiono, to zauważono, że każde z nich ma maski karnawałowe, ostrzegawczo wciśnięte w usta. Niemalże w tym samym czasie do sklepu niejakiego Rythada Holendra, lokalnego rzeźnika, została wezwana Straż Miejska. Miała ona ostatecznie znaleźć zarówno jego ciało, jak i ciało jego żony, bezdusznie porzucone na podłodze jego sklepu - z karnawałową maską w ustach. Straż niechętnie prowadziła śledztwo, ale nie było to trudne zadanie. W rzeczy samej, Maski chciały, aby każdy wiedział co się właściwie stało. Wygląda na to, że Holender, członek kościoła Lathanderytów, dostarczał informacje i zakwaterowanie członkom Karmazynowej Dziesiątki, grupie mnichów Ilmatera. Zostali oni wysłani przez macierzysty kościół do Wrót Zachodu, jako jawna salwa przeciwko Nocnym Maskom. Holender myślał, że mając przy sobie dziesiątkę świetnie wyszkolonych mnichów, będzie miał całkowitą ochronę przed Maskami. Mylił się.


Ale nie uszło niczyjej uwadze to, że rzeźnik był lojalnym członkiem kościoła Lathandera i nie był w stanie działać bez jego wsparcia. Dzień później, Lady Tylanna z Siódmej Róży, wysoka kapłanka Azylu Porannej Gwiazdy, zebrała wielką kapitułę. Mieli znaleźć ciało jednej z jej podopiecznych, Allandry Fallow, groteskowo przedrzeźniającej poranny rytuał - z jeszcze jedną karnawałową maską wystającą z jej ust. Jeszcze tego samego dnia przybył poborca stwierdzając, że miasto stało się jeszcze bardziej niebezpieczne. W związku z czym Lathanderyci musieli płacić Nocnym Maskom pokaźne sumy, by kontynuować ich ?ochronę?. W upokarzający sposób, kościół zmuszony był do zgodzenia się na te warunki.


Największe zagrożenie wobec Nocnych Masek wywodziło się z innych tajnych gildii - równie dobrze uzbrojonych i finansowanych jak one same i tak samo lubiących wykraczać poza prawo w chwili konieczności. Jak zauważono to podczas wielu okazji, Maski były najbliżej wyginięcia z rąk małej grupy poszukiwaczy przygód, dowodzonej przez legendarną Alias z Magicznym Ramieniem. Mniej wiadome jest to, że grupa Alias była blisko powiązana z Harfiarzami, wysoce tajną organizacją z nieodgadnionymi motywami, działającą na całym Wybrzeżu Mieczy oraz na Ziemiach Centralnych. Harfiarze znani są z tego, że żywią głęboką nienawiść wobec Nocnych Masek i z pewnością mają zasoby, by stanowić prawdziwe zagrożenie. Ale ostatnie posunięcia ich nemezis - Zhentarimów - oznaczały, iż ich operacje przeciwko Gildii Wrót Zachodu zostały ukrócone. Na niekorzyść honorowych obywateli miasta.


Ostatnio Maski musiały stawić czoła nowemu rodzajowi zagrożenia, o wiele mniej łagodnemu niż te, które nadeszły wcześniej. Mroczne Szpony z łatwością dorównały Nocnym Maskom w brutalności, a także skłonności do imponujących przedstawień, wymyślonych w celu sprowokowania strachu. W niektórych przypadkach zaczęli nawet ich przewyższać. Przez wiele miesięcy, obie organizacje prowadziły przeciwko sobie otwartą wojnę. Setki agentów z obydwu stron zostało zamordowanych i zostawionych na ulicach oraz alejach, by potem odnajdywali ich zdezorientowani kupcy i robotnicy. Nawet z pokaźną liczbą złodziei, zabójców i innych agentów, jakich Maski mają do dyspozycji, jest pewne, że ich lojalność zaczęła spadać. O ile kiedyś poborcy przybywali pod drzwi kupców pierwszego dnia każdego miesiąca, o tyle teraz mają zwykle dzień spóźnienia - a nawet zdarzało im się przeoczyć całe miesiące okazji. W niektórych częściach miasta Nocne Maski zostały całkowicie wykorzenione i zastąpione przez ich rywali. A poplecznicy Beztwarzego oczywiście nie posiadają zasobów, aby odbić utracone ziemie.


W takich okolicznościach ponownie myśli się nad tym, że w końcu przyszła całkiem realna szansa na to, by na dobre skończyć z Nocnymi Maskami. Ostatnio Lady Tylanna z nieznanych powodów opuściła miasto. Ale mówi się, że poszukuje dodatkowej, zaangażowanej pomocy ze strony niektórych większych kościołów Lathandera na Wybrzeżu Mieczy. W jej miejsce Obid Teltas, drugi-w-dowodzeniu, w bezczelny wobec Nocnych Masek sposób wezwał bohaterów do walki z nimi. Złoto, chwała i przedmioty o ogromnej mocy ? nie wspominając o samej dobrej woli Pana Poranku ? wszystko to powędruje do każdego, kto będzie w stanie dalej niszczyć uścisk Nocnych Masek we Wrotach Zachodu.


Dla poszukiwaczy przygód, którzy dopiero co zawinęli do portu, wygląda na to, że nadszedł już czas, by zdobyć bogactwo, sławę i odpowiedzi na nękające ich pytania. W tym coraz bardziej zdesperowanym środowisku, wielu jest poszukujących usług osób, które mają przyzwoite zdolności władania mieczem lub magią.





Autor: Russ Davis, Scenarzysta(aka Tiberius209)
Tłumaczenie: Falvin
Źródło: http://www.warcry.co...estgate-Peek-10



Pozostałe artykuły:

Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Fabuła
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Dziennik #1
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Dziennik #2
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Dziennik #3
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Dziennik #4
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #1 - Legenda Quelzarna
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #2 - Kosmopolityczne Wrota Zachodu
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #3 - Kupcy Wrót Zachodu
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #4 - Nocne Maski ? Prawdziwi władcy Wrót Zachodu
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #5 ? Historia Wrót Zachodu
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #6 ? Opowieści z Wrót Zachodu
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #7 ? Drżący Kciuk
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #8 ? Przewodnik Podróży Rinary
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - Artykuł #9 ? Powstanie Mrocznych Szponów

Pozostałe linki:

Oficjalna Strona Neverwinter Nights 2: Mysteries of Westgate
Oficjalna Strona Ossian Studios
Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu - w ofercie Gram.pl
Galeria Neverwinter Nights 2: Wrota Zachodu






IPB Skin By Virteq